Maailma ja työelämä on muuttunut, mikään ei ole arvokkaampaa kuin sijoittaa ihmisiin ja inhimilliseen pääomaan.

Parempaa palautumista ja stressinhallintaa aamupäivät järjestetään yhdessä Oppija.fi kanssa 3.10 ja 8.11 Helsingissä. Tervetuloa oivaltamaan ja kuulemaan uusista työkaluista.

Avain parempaan palautumiseen, stressinhallintaan ja uneen.

Miten siirrymme kuormituksen kulttuurista tuottavaan ja hyvinvoivaan palautumisen kulttuuriin?

Kiihtyvien muutosten keskellä työpaikkojen henkilöstö joutuu työskentelemään jatkuvan paineen ja kuormituksen alla. Laadukas työnjälki sekä tuottavuuden kasvattaminen voi olla hankala yhdistelmä toistuvien venymisten kanssa. Ilman riittävää palautumista keho helposti ylikuormittuu ja jaksaminen heikkenee. Hyvä palautuminen on kuitenkin suorituskyvyn, terveyden ja onnellisuuden perusta. Toisinaan myös ympäristön paine voi ajaa siihen, ettei uskalla painaa jarrua, vaikka ylikuormittuminen on jo ovella.  Usein palautumisen merkitys huomataankin vasta uupumisen tai ylikunnon vaiheessa.

-Palautumisen ja kuormittavan stressin tasapaino on hyvinvoinnin lähtökohta-

Oivaltamaan tarjoaa ennaltaehkäisyä – miten kohti palautumisenkulttuuria

Miten kuormituksen kulttuurista siirrytään palautumisen kulttuuriin? Autamme valmennuksilla ihmisiä toimimaan optimaalisemmin, paremmin palautuen, ja näin he saavat enemmän aikaan työpäivistä nauttien. Tuomme uudenlaista ajattelua muutosten aikaansaamiseksi. Parhaat tulokset syntyvät prosessinomaisilla palautumisen valmennuksilla, mutta myös yksittäisellä luennolla saadaan energiatason nousua ja palautumisen kulttuurin muutoksia.

Varaa paikkasi Paremman palautumisen ja stressinhallinnan aamupäiviin. Syksyn päivät Helsingissä ovat 3.10 ja 8.11. Aamupäivät järjestetään yhteystyössä Oppija.fi kanssa, joten paikan voit varata täältä.

Uudenlainen Paremman palautumisen -verkkokurssi yksilöille sekä tiimeille avataan elokuussa 2018. Tutustu lisää ja lähde mukaan rakentamaan parempaa palautumista!

Sopiva hetki panostaa hyvinvointiin on juuri nyt!   

Firstbeat tukee työntekijöiden jaksamista

Oletko huolehtinut yrityksellesi tärkeiden ihmisen hyvinvoinnista ja jaksamisesta? Firstbeat -analyysi auttaa yrityksen työkykyjohtamista: työntekijöitä voimaan hyvin, vähentää sairauspoissaoloja, ehkäisee työuupumusta sekä parantaa työtehoa ja auttaa pitämään yllä työkykyä. Analyysi antaa tietoa hyvinvoinnin tilasta ja hyvinvointiin liittyvistä tekijöistä kokonaisvaltaisesti.

Henkilökohtaisesti Firstbeat-analyysi auttaa löytämään parhaat tavat palautua, työssä ja vapaa-ajalla. Kattava hyvinvointianalyysi selvittää palautumisen riittävyyttä, kuormitus- ja stressitekijöitä, unen laatua sekä liikunnan vaikutusta terveyteen ja hyvinvointiin. Mitattujen tulosten ja analyysin myötä on helppo tehdä omaan hyvinvointiin vaikuttavia korjausliikkeitä. Toiselle muutokset ovat ovat kuormittavien tekijöiden vähentämistä, toiselle liikunnan lisäämistä, toiselle muutoksia nukkumistottumuksiin tai palauttavien hetkien lisäämistä arjen pyörteisiin.

  • Miten voin välttää uupumista?
  • Mitkä tekijät elämässäni kuluttavat voimavarojani, mitkä palauttavat?
  • Miten voin hallita stressiä?
  • Miten pidän positiivista energiatasoa yllä?

Firstbeat on Jyväskylän yliopistossa kehitetty sydämen mittaamisen perustuva menetelmä kehon toimintojen analysointiin. Hyvinvointianalyysi perustuu sykevälivaihteluun (HRV) ja fysiologiaan. Oivaltamaan Oy:n Jaana Hautala on toiminut Firsbeat-asiantuntijana vuodesta 2011.

Hyvinvointianalyysi sisältää kolmen vuorokauden mittaukset, palautetilaisuuden ryhmässä tai henkilökohtaisesti sekä toimenpidesuositukset ja niiden seurannan.

Valmennukset ja Firstbeat

Oivaltamaan Oy:n valmennukset ovat hyväksi todettuja jatkovalmennuksia Firstbeat-mittausten jälkeen. Interaktiivinen valmennus tai työpaja tuo näkökulmia oman arjen menestyksellisempään johtamiseen, palautumiseen sekä ajan-ja stressinhallintaan.  Valmennukset sovelletaan aina asiakkaan tilanteeseen.

Suosittuja valmennus/luento aiheita ovat esim. parenpaa palautumista, stressin- ja ajanhallinta, unentaidot, parempaan paineensietokykyä tai lisää henkistä suorituskykyä.